۱۵۹ سال با سرود ملی یونان؛ حماسه‌ای جاودان از آزادی

وزیر دفاع یونان، نیکوس دندیاس، در پیامی به مناسبت ۱۵۹ سالگی سرود ملی یونان، از شعر حماسی «سرود آزادی» دیونیسیوس سولوموس به عنوان نمادی از غرور و احساس ملی یاد کرد.

نیکوس دندیاس، وزیر دفاع یونان، در پست شخصی خود در شبکه اجتماعی «X» نوشت: «شعر مقدس «سرود آزادی» از استخوان‌های یونانی‌ها برخاسته است. ۱۵۹ سال از تصویب دو بیت اول شعر «دیونیسیوس سولوموس» به عنوان سرود ملی یونان، که توسط نیکولاوس مانتزاروس موسیقی‌سازی شده، می‌گذرد. این شعر باعث احساس غرور ما می‌شود.»

ملاحظات:

  • «سرود آزادی» شعری است که توسط دیونیسیوس سولوموس در سال ۱۸۲۳ سروده شده و بخشی از آن به عنوان سرود ملی یونان انتخاب شده است. موسیقی این سرود توسط نیکولاوس مانتزاروس ساخته شد. این سرود شامل ۱۵۸ بند یا ۶۳۲ بیت است و طولانی‌ترین سرود ملی در جهان به‌شمار می‌رود. این شعر در ماه مه ۱۸۲۳ سروده شد و ترکیبی از عناصر رمانتیسم و کلاسیک است. مصراع‌های به‌کاررفته در این شعر به‌صورت رباعی هستند.

  • در سال ۱۸۲۸، نیکولاوس مانتزاروس از کورفو، بر اساس نقوش عامیانه، این شعر را برای یک گروه کر مردانه چهارصدایی تنظیم کرد. این سرود از آن زمان به‌طور مرتب در تعطیلات ملی و همچنین در خانه‌های مردم شهر کورفو شنیده می‌شود و به‌عنوان سرود غیررسمی جزایر ایونی شناخته شد. نیکولاوس مانتزاروس، آهنگسازی که این سرود را ساخته، در ژوئن ۱۸۴۵ به صلیب نقره‌ای نشان ناجی و دیونیسیوس سولوموس در سال ۱۸۴۹ به صلیب طلایی همین نشان مفتخر شدند.

  • هنگامی که پادشاه جورج اول در سال ۱۸۶۵، پس از ادغام جزایر ایونی با یونان از کورفو بازدید کرد، نسخه نخست این آهنگ را شنید که توسط گروه انجمن فیلارمونیک کورفو نواخته شد و تحت تأثیر قرار گرفت. به‌دنبال آن، یک فرمان سلطنتی از سوی وزارت نیروی دریایی صادر شد که این آهنگ را به‌عنوان «سرود رسمی ملی» اعلام کرد و دستور اجرای آن را توسط تمامی یگان‌های نیروی دریایی سلطنتی صادر کرد. از آن زمان، این سرود به‌عنوان سرود ملی یونان شناخته می‌شود.

  • نخستین مجموعه تصنیف «سرود آزادی» در ۲۷ بخش در لندن در سال ۱۸۷۳، یک سال پس از مرگ آهنگساز، منتشر شد و تا به امروز توسط گروه‌های نظامی اجرا می‌شود. تنظیم این قطعه برای گروه موسیقی حداقل از دهه ۱۸۴۰ در آرشیو موسیقی باقی مانده است. شعر «سرود آزادی» شامل ۱۵۸ رباعی است که ۲۴ رباعی اول آن در سال ۱۸۶۵ به‌عنوان سرود ملی انتخاب شد.

  • این سرود دارای لحنی ساده و عامیانه با بافت هم‌آوایی است و از ۲۴ قصیده تشکیل شده است. تصنیف این شعر، به‌ویژه اولین قصیده آن، در ژوئن ۱۸۶۵ بدون مقدمه پیانو و با کمی ساده‌سازی پایه‌گذاری شد. امروزه قطعه‌ای که سرود ملی یونان را تشکیل می‌دهد، نسبت به نسخه اصلی کوتاه‌تر و ساده‌تر شده است و فقط مصراع‌های اول و دوم آن خوانده می‌شود.

منبع:  CNN.gr 

Το μήνυμα Δένδια για τα 159 χρόνια από την καθιέρωση του Εθνικού Ύμνου - CNN.gr

کد خبر 20869

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =